Anmälningar
Deltagare går in på sajten och anmäler sig själva. De anger sin adress, kontaktuppgifter och eventuella allergier.
De får genast ett bekräftelsemail med betalningsinstruktioner, samt ett sms för att verifiera telefonnumret de lämnat.
Betalningsuppföljning
När betalning inkommit kan administratören ändra anmälan till betald. På så sätt kan man enkelt hålla koll på vilka som betalat eller ej.
Med ett klick kan administratören skicka ut betalningsbekräftelser till nyinkomna betalningar
Lottning
Någon vecka före festen är det dags att genomföra lottningen. Administratören kan i förväg bestämma vilken rätt specifika deltagare skall få, tex för att kunna tilldela förrätter till deltagare som bor i ytterområden eller på deltagares önskemål av olika skäl.

Efter lottningen kan administratören enkelt flytta personer mellan värdpar, men vi rekommenderar att man gör det endast i nödfall - det är väldigt lätt att det blir deja-vu'er i andra rätter när man flyttar deltagare.
Det går även att helt enkelt göra om lottningen
Vid lottningen försöker systemet att undvika deja-vu'er, dvs att två par möts på olika rätter, men det krävs minst 45 deltagande par för att det ens ska vara möjligt.
Information till värdparen
När lottningen är klar kan administratören med ett klick skicka ut information till alla värdpar.
Där informeras om vilken rätt de ska bjuda på, och vilken tid deras gäster kommer, men inte vem som kommer. Eventuella allergier som gästerna angivit inkluderas också.